Veelgestelde vragen

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Facturen kunnen betaald worden via een overschrijving. Vermeld bij de overschrijving minimaal het factuurnummer, anders kan de betaling niet verwerkt worden.

Komt mijn domeinnaam op mijn naam te staan?

Ja, CoolBit registreert domeinnamen op naam van de klant. U bent dus houder van het domein.

Kan ik mijn domeinnaam verhuizen naar CoolBit?

Ja, als u de houder bent van het domein dat u wilt verhuizen naar CoolBit is dit geen probleem. Afhankelijk van het soort domeinnaam (.nl, .com enz.) kan het zijn dat er extra gegevens nodig zijn. De verhuizing en de benodigde gegevenszal met u besproken worden.

Hoelang duurt de registratie of verhuizing van mijn domeinnaam?

Uw bestelling wordt over het algemeen dezelfde dag nog in behandeling genomen, dit betekent dat uw domein dezelfde dag of de dag erop geregistreerd is. Het verhuizen van een domein kan in sommige gevallen langer duren omdat hier een extra partij bij betrokken is die invloed kan uitoefennen op het verhuisproces.

Is het mogelijk een domeinnaam te reserveren?

De enige mogelijke vorm van reservering is registreren van de domeinnaam. Bij CoolBit is het mogelijk om een domeinnaam te registreren zonder extra diensten af te nemen. Op deze manier bent u zeker van uw domeinnaam en kan deze niet meer door een andere partij geregistreerd worden. Registratie is zelfs inclusief het doorsturen van bezoekers naar een door u opgegeven adres.

Kan ik gegevens van mijn domeinnaam later veranderen?

Ja, gegevens met betrekking tot uw domein kunt u via het Extranet wijzigen. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het wijzigen van de houder van uw domeinnaam.

Kan ik mijn domein overdragen aan iemand anders?

Ja, dit is mogelijk. Via het Extranet heeft u de mogelijkheid een nieuw contactpersoon aan te maken. Vervolgens kunt u deze contactpersoon houder maken van het domein. Aan het wijzigen van de domeinnaamhouder kunnen kosten verbonden zijn.

Ik wil mijn domeinnaam wegverhuizen, wat heb ik nodig?

Als u uw domeinnaam niet langer bij CoolBit geregistreerd wilt laten en naar een andere partij wilt verhuizen, kan het zijn dat u hier gegevens voor nodig heeft. Wat u hier precies voor nodig heeft verschilt per type domein. Neemt u contact op voor het opvragen van de benodigde informatie.

Ik ben mijn Extranet gebruikesnaam en/of wachtwoord vergeten.

Neemt u contact op met CoolBit voor het opvragen van uw gebruikersnaam of het ontvangen van een nieuw wachtwoord.

Domein beschikbaar?

Controleer beschikbaarheid Check

Klanten Extranet

Als klant heeft u de volledige controle over de afgenomen diensten via het CoolBit Klanten Extranet.

Inloggen Klanten extranet

Webmail

Overal ter wereld toegang via uw e-mail bij CoolBit, gewoon via een webbrowser.

Webmail Webmail